reklama

Gorily v našich nemocniciach

Niekoľko dní potom, čo ústavný súd napochytro pozastavil účinnosť zákona o minimálnych mzdových nárokov sestier a pôrodných asistentiek, som na vlastnej koži pocítil, ako funguje naše zdravotníctvo v niektorých regiónoch. A potvrdilo sa, že rôzne gorily, ktoré majú pocit nedotknuteľnosti, sa pohybujú aj v našich nemocniciach.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (38)

Na základe mojich aktivít ako predsedu Odborového združenia sestier a pôrodných asistentiek mi nedávno telefonoval spolumajiteľ jednej okresnej nemocnice. Zaujímal som sa totiž o to, akým spôsobom v jeho nemocnici zaobchádzajú so sestrami.

Povedal mi, že ja som nikto, ale že on niečo znamená a má veľkú moc. Potom mi povedal, aby som sa prestal zaujímať o jeho nemocnicu, lebo ma zbalí polícia, keď mi podstrčia skladačky s drogami, alebo ma niekto naloží do auta. Dookola zdôrazňoval, že má veľkú moc a že nemocnica je jeho a nikto a nič - ani zákony - mu nebudú prikazovať, čo v nej smie a čo nesmie robiť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Meno toho pána, nebudem uvádzať. O jeho vyhrážkach som informoval svojho nadriadeného, ako aj orgány Policajného zboru SR. Záznam o incidente som odovzdal aj predsedovi Výboru pre zdravotníctvo NR SR, ktorého zasadnutia som sa zúčastnil pár dní po tomto incidente.

Píšem o tom všetkom preto, aby sme si uvedomili, kam sme sa dostali a aká na Slovensku panuje atmosféra. Ľudia, ktorí by sa mali báť a hanbiť, lebo znevažujú sestry a protizákonne ich nútia podpisovať delené úväzky, sa namiesto toho oháňajú mocou a vystavujú na obdiv aroganciu a brutalitu. Ako je možné, že si to môžu dovoliť? Odpoveď je jednoduchá. Štát totiž vysiela signály, že je na nich krátky a oni veľmi dobre vedia, ako túto slabosť využiť.

Viliam Záborský

Viliam Záborský

Bloger 
  • Počet článkov:  4
  •  | 
  • Páči sa:  0x

sestra, pracujem v Bratislave Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu